Jak se to dělá aneb Výroba publikace

Pouť libovolné publikace tiskovým procesem až po finální použití je poměrně dlouhý proces, který zahrnuje mnoho dílčích kroků, vedoucích k dokonalému výsledku. Jak to v praxi vypadá, vám ukážeme na vzniku našich vlastních firemních prezentací, kterými vybavujeme obchodní oddělení a jsou pro klienty důležitým zdrojem informací o společnosti LOGIK, s.r.o.

1. Příprava dat

První krok je mít k dispozici správná data. Texty a grafiku pro firemní prezentaci jsme připravovali interně s využitím našeho grafického studia. Tyto služby nabízíme i našim zákazníkům, kteří tak mají jistotu, že jejich skoviny jsou nejen poutavě připravené, ale také ve správném formátu pro tiskovou technologii podle konkrétních požadavků každé realizace.

LOGIKprezentaceSCREEN_s800px

2. Cesta na desky

Než se libovolná tiskovina vůbec přiblíží k tiskovým strojům, zamíří do oddělení CtP na kontrolu správnosti dat a takzvané vyřazení, kdy jsou jednotlivé zakázky určené na stejný materiál vyskládány podle tiskárny na arch B1 nebo B0+ tak, aby využití archu bylo co nejefektivnější (aby na něm zbylo co nejméně prázdného místa) a náklady na tisk pro naše zákazníky byly co nejnižší. Následně je arch osvícen na tiskové desky, jejichž počet odpovídá počtu barev použitých na jednotlivé tiskoviny, ze kterých se každý motiv skládá.

LOGIKctp_s800px

3. Tisk

Tiskový proces probíhá v případě společnos LOGIK na moderních ofsetových strojích Heidelberg Speedmaster CD102, přičemž v areálu ve Vysočanech jsou nainstalovány hned tři jednotky pro čtyř-, pěti - a šesti barvový tisk s lakovacími jednotkami. Ve druhém výrobním závodě v Horních Počernicích je pak umístěna tiskárna KBA Rapida 164 s tiskovým formátem B0+. Všechny čtyři stroje mají kapacitu přibližně 15 000 archů za hodinu, což zajišťuje rychlé odbavení jakékoliv zakázky.

KBAulicka_s800px

4. Zušlechtění

V případě titulní stránky hlavní prezentace společnosti LOGIK padla volba na povrchovou úpravu v podobě fólie imitující sametový povrch. Laminace se aplikuje na již potištěný papír. Existuje jich mnoho druhů, a každé publikaci je tak možné dát unikátní vzhled.

LOGIKprezentaceBOX_s800px

5. Prostorový lak

Vytvářet dodatečné efekty prakticky v jakékoliv formě umožňuje metoda 3D laku, která dá brožuře či publikaci vlastní tvář. V našem případě se jedná o motiv složený ze tří pruhů, které odkazují na firemní trikoloru. Ale fantazii se meze nekladou, parciální lakování touto metodou záleží jen na šikovnosti těch, kdo data připravují.

LOGIKprezentaceSCODIX_s800px

6. Formátování

Jednotlivé stránky brožury jsou následně strojně naformátovány podle ořezových značek, začištěny a seřazeny po jednotlivých arších, tak aby byly připraveny na závěrečné zpracování v podobě vazby.

LOGIKarch_s800px

7. Vazba

Prezentace společnosti LOGIK jsou svázány dvěma kovovými sponkami vazbou V1, která je vhodná pro publikace s menším počtem stran. Zhruba nad 40 stran je vhodnější využít vazbu V2. Obě vazby vypadají zejména na reklamních publikacích, profesionálněji než klasická plastová kancelářská kroužková vazba. A o to jde především. Snášecí linka postupně přidává jednotlivé archy a tak brožuru kompletuje, aby nakonec umístila sponku přesně tam, kam patří.

LOGIKvazby_s800px

8. Exkluzivní balení

Povýšit každou publikaci jde i dalšími způsoby než samotnými tiskovými metodami. Pro kompletní sadu jednotlivých reklamních publikací v jednotném rozměru i designu jsme pro obchodníky připravili exkluzivní krabici ve firemní šedé barvě. Povrchová úprava je stejně jako u samotné prezentace sametová laminace, která je na povrchu opatřena parciálním lakem v podobě loga firmy. Krabice má lůžko nejen na samotné vytištěné publikace, ale například i na flash disk, takže zákazník může dostat prezentace i elektronicky a přečíst si tu variantu, která mu vyhovuje.

LOGIKprezentaceOPEN_s800px

Komentáře jsou uzavřené

Získejte registraci domén s tld .online, .space, .store, .tech zdarma!
Stačí si k jedné z těchto domén vybrat hosting Plus nebo Mega a registraci domény od nás dostanete za 0 Kč!
Objednat