Dárkové balení s přidanou hodnotou

Především o Vánocích roste prodej dárkových balíčků. I v průběhu roku ale mohou být vhodným doplňkovým sortimentem. Aby byl prodej dárkových balení produktů efektivní, je třeba věnovat čas promyšlení strategie a plánování a to my v LOGIKu samozřejmě víme. Mimo jiné je třeba vzít v úvahu znalost trendů a reflektovat cíle, které mají dárková balení splnit.

Nejčastěji se na dárkové balíčky zaměřují prodejci drogerie a kosmetiky, vitamínů a dalších doplňků stravy a také alkoholu.

Proč právě dárková balení?

- Hezký balíček buduje image značky u stávajících i budoucích zákazníků.
- Jednorázové navýšení prodejů.
- Touha zákazníka zkusit něco nového.
- Jiná skupina kupujících oproti prodejům v běžném roce.

Na co se zaměřit?

- Správný výběr produktů: musí být přijatelné pro kupujícího i obdarovaného, proto se většinou jedná o nejrozšířenější výrobky obecného charakteru.

- Cenová elasticita: vyjděme vstříc jak movitějším klientům, tak těm, kteří mají hlouběji do kapsy (dětem).

- Vnímaná hodnota dárkového balení: musí být jasná na první pohled.

- Posezónní výprodej: upouští se od „vánočního“ vzhledu, aby bylo možné dárková balení nabídnout i mimo sezónu.

- Na designu záleží: a to jak na úpravě dárkového balení, tak na vystavení v místě prodeje.

Hlavní koncepty dárkových balení na trhu potravinových doplňků

- 2 + 1 zdarma: jasně a rychle komunikovaná výhoda. Alternativou je komunikace typu „kúra na měsíc zdarma“ apod.

- Produkt navíc zdarma: nejčastěji kombinace zavedeného produktu plus produktu, který chce vlastník značky „protlačit“. Druhý produkt je často i v menším balení.

- Dárek zdarma: drobnost, která může rozhodovat, pokud je dobře zvolena. Každý rád dostane něco „zdarma“.

Úspěšnost dárkového balení tak závisí na více faktorech, jako jsou správná volba produktů, vhodný a rychle pochopitelný koncept, dobrá komunikace a podpora směrem ke konečnému zákazníkovi.

Vymyslíme, zařídíme a zrealizujeme vše 🙂

Komentáře jsou uzavřené