taháky, POP/POS, stojany

POP, nebo POS? Co je pro vaši značku lepší?

Maloobchodní vystavení hrají v podnikání velkou roli. V tomto článku se dozvíte, které poutače vám pomohou přilákat zákazníky a zvýšit prodej.

POS („point of sale“ – místo prodeje) a POP („point of purchase“ – místo nákupu) jsou běžně známé zkratky označující materiály umístěné v místě prodeje nebo v místě, kde vzniká poptávka. 

Efektivní maloobchodní prodej vyžaduje pečlivé plánování viditelnosti produktů a sdělení značkami v obchodě tak, aby cílily na skutečného zákazníka a jeho nákupní zvyklosti a upravily faktory, které ovlivňují rozhodování o nákupu. To je důvod, proč jsou určité typy vystavení umístěny ve strategických oblastech prodejny. Zejména POP a POS poutače mohou být výrazné a sloužit jako klíčové komponenty při zvyšování prodeje a povědomí o značce. Výběr, zda POP, nebo POS, závisí na mnoha faktorech. I když je každé maloobchodní prostředí jedinečné, jasné pochopení všech funkcí a rozdílů vám může pomoci lépe určit, jak je bezproblémově integrovat do vašeho obchodu. V tomto článku se dozvíte klíčové rozdíly mezi POP a POS, abyste mohli jasně definovat svou strategii pro maloobchod.

Co je POP vystavení?

POP materiály jsou vybavením obchodu a jejich cílem je propagovat velké množství produktů a povzbudit spotřebitele k nákupu. Mezi POP patří nápisy a ukazatele, police, shelf-talkers, hexakoše, regálová čela a pultové stojánky (barkety). Maloobchodní prodejny POP displeje obvykle umísťují v místech s vysokou návštěvností (dokonce i na zdech a ve výkladech), aby upoutaly pozornost nakupujících. V e-commerce pomáhají digitální POP displeje, jako jsou vyskakovací nabídky a doporučení produktů, přitáhnout pozornost online spotřebitelů k propagaci nebo produktu. Dnes mohou značky zavádějící omnichannel maloobchodní strategii do značné míry těžit z používání jak fyzických, tak i digitálních POP displejů.

Co je POS vystavení?

POS displej většinou stojí poblíž nebo vedle pokladny, kde spotřebitelé za nákup platí. Tento typ displeje může mít podobu zásobníků, treyů, produktových barket nebo malých a pultových stojánků. POS displeje jsou užitečné při marketingu produktů, které nakupující obvykle kupují impulzivně, jako jsou bonbóny, baterie, časopisy, balzámy na rty a suvenýry. Součástí výhod umístění POS displejů je, že zaručují viditelnost určitých produktů, jakmile se zákazník dostane k pokladně. Tento typ vystavení je ideální také pro podporu prodeje díky nabídkám typu „2 + 1 zdarma“, výprodej za sníženou cenu a procentní slevy.

POP vs. POS vystavení: ROZDÍLY
POP POS
Umístění                         Tyto displeje najdete v blízkosti zboží, které propagují, a také v místech s vysokým provozem (např. v uličkách s předměty denní potřeby). Tyto displeje najdete poblíž nebo vedle pokladny, kde dochází k placení. Jsou ideální pro impulzivní nákupy drobných a levných předmětů.  
Design POP displeje jsou různých velikostí a nosnosti, nicméně většina vystavení je velkokapacitní, protože propaguje megabalení. Patří sem cedule, ukazatele a podlahová grafika, stojany a paletové vystavení, shelf-talkers, hexakoše, regálová čela a produktové barkety. POS displeje jsou obvykle malé, zabírají minimální prostor u pokladny nebo v její blízkosti. POS displeje zahrnují zásobníky, treye, pultové barkety a stojánky.
Prodejní strategie Cílem je pomoci propagovat a prodávat nové a starší zásoby, prosazovat různě velká balení produktů a testovat nové POP displeje. Použití POS displejů zajišťuje viditelnost produktu, protože všichni nakupující před odchodem z obchodu přistoupí k pokladně. Produkty na POS displejích jsou často „nice-to-have“ nebo určené pro impulzivní nákupy.
Množství produktů POP displeje mohou obsahovat velké množství rozměrných produktů.  Tento typ displeje je ideální pro propagaci drobných produktů v malém množství. Produkty na POS displejích jsou také obvykle levné a jsou nabízeny v jednokusovém balení. 
Fáze nákupu Vzhledem k tomu, že POP obsahují produkty, které se zákazníci již rozhodli koupit, zaujmou zákazníky, kteří jsou zatím ve fázi zvažování. 

POS displeje mohou být účinné při zapojování zákazníků v poslední fázi nákupu. Nakupující, kteří neměli v úmyslu koupit konkrétní produkt, to mohou přehodnotit, když u pokladny narazí na POS displeje.

POP vs. POS vystavení: které je pro vaši značku vhodnější?

Výběr maloobchodního displeje vhodného pro vaši značku závisí na konkrétních cílech, kterých chcete dosáhnout. Uvádíme několik faktorů, které byste měli zvážit.

Kdy zvolit POP vystavení: 
  • Produkty zabírají hodně místa svou velikostí nebo množstvím Pokud plánujete prodávat velké množství novinek nebo starých zásob, můžete více těžit z POP displejů. Použijte k přilákání zákazníků barevná a poutavá regálová čela, shelf-talkers, hexakoše a další formy POP displejů.
  • Zvyšování povědomí o značce POP displeje jsou dobré pro zvýšení prodeje a zlepšení povědomí o značce (brand awareness) i aktivní povědomí (brand recall). Vaši cíloví zákazníci budou mít dobrou šanci zapamatovat si vaši značku, pokud na displeje použijete výrazné barvy a motivy, které zvolíte i na další reklamní materiály.
  • Prosazování různých možností balení Produkty, které mají unikátní obalový design nebo jsou dodávány v baleních po více kusech, můžete umístit do POP displeje. Jednoduše je oddělte od běžných produktů tak, aby vynikly a přilákaly zákazníky, kteří mohou potřebovat přesně to, co nabízíte.
  • Testování nových POP displejů Pokud plánujete vyrobit nový POP displej, můžete jej nejprve otestovat v jednom z obchodů. Náklady na jeden POP displej se liší dle celkového množství vyrobených kusů, což vám pomůže při rozhodování o investici.
  • Podpora prodeje Prodej vícekusového balení nebo jednotlivých zlevněných produktů může být snadný díky POP displejům, které jsou obvykle umístěny mimo běžné produkty. Tento typ vystavení zákazníky vybízí, aby si prohlédli novinky nebo nakoupili levné zboží. 
Kdy zvolit POS vystavení:
  • Podpora impulzivních nákupů POS displeje jsou ideální pro produkty, které zákazníci nepotřebují nebo je z běžných regálů kupují jen občas, nicméně koupí si je, když je vidí.
  • Zajištění viditelnosti Vystavení produktů v blízkosti nebo vedle pokladny zaručuje, že nakupující vaše produkty nevyhnutelně uvidí ještě před dokončením nákupu. I když si vaše produkty nevezmou, budou alespoň vědět o vaší značce a o tom, co nabízíte.
  • Vystavení menších, levnějších produktů Obchody obvykle umisťují malé položky blízko nebo vedle pokladny, protože je tak pro zákazníky snazší po nich sáhnout dříve, než zaplatí. Malé předměty, jako jsou bonbóny a čokoládové tyčinky, se také konzumují snáze než většina potravin, což je ideální pro spotřebitele na cestách.
  • Dočasné propagační akce nebo výprodej Pokud plánujete dočasnou propagační akci, jako je bleskový výprodej nebo akce 1 + 1, je použití POS displejů skvělým způsobem, jak rychle prodat zlevněné produkty. Zákazníci, kteří zboží uvidí těsně předtím, než zamíří k pokladně, mohou po vašem produktu sáhnout impulzivně.
  • Prodej jednokusových balení Spotřebitelé mají k nákupu velkých nebo vícekusových balení k dispozici celý obchod, a proto byste měli POS displejů využít k prodeji zboží po jednom kuse.

Zvyšte svůj prodej díky strategickému vystavení
Vědět, které produktové vystavení použít, je klíčem k efektivnímu prodeji vašich produktů a zvýšení povědomí o vaší značce. Kromě výše uvedených tipů nezapomeňte sledovat, jak vaše displeje ovlivňují chování vašich zákazníků ­– budete tak vědět, kdy je znovu použít nebo vyměnit.

Chcete-li se dozvědět více o tom, co vaše společnost potřebuje, napište nám nebo rovnou zavolejte. LOGIK vám pomůže s vývojem a výrobou vystavení i balení produktů. 


Napište nám:

print@log.cz

Volejte nám:

+420 270 004 398


ZADÁVÁNÍ ZAKÁZEK

taháky, prepress

ZADÁVÁNÍ ZAKÁZEK

Co by měla obsahovat správná objednávka tiskových služeb? • Identifikační údaje zákazníka (jméno…

více ›

DRUHY PAPÍRU

taháky

DRUHY PAPÍRU

Na různé druhy tiskovin používáme papíry s různými vlastnostmi. Pokud potřebujete levně vyrobit…

více ›

KOLIK BUDE ZAKÁZKA VÁŽIT?

taháky, logistika

KOLIK BUDE ZAKÁZKA VÁŽIT?

Pokud si chcete vypočítat celkovou hmotnost tiskové zakázky a podle toho například určit, jak…

více ›

ROZMĚROVÉ FORMÁTY PAPÍRU A OBÁLEK

taháky

ROZMĚROVÉ FORMÁTY PAPÍRU A OBÁLEK

Existuje mnoho standardních formátů papíru. Některé jsou standardizovány nějakou mezinárodní…

více ›

VLASTNOSTI PAPÍRU

taháky

VLASTNOSTI PAPÍRU

Papír má čtyři základní parametry, kterým je dobré při výběru nejvhodnějšího tiskového média…

více ›

JAK SE TO DĚLÁ ANEB VÝROBA PUBLIKACE

taháky

JAK SE TO DĚLÁ ANEB VÝROBA PUBLIKACE

Pouť libovolné publikace tiskovým procesem až po finální použití je poměrně dlouhý proces,…

více ›

POZNÁTE, ZDA JE KNIHA VÁZANÁ, NEBO BROŽOVANÁ?

taháky, knižní vazba

POZNÁTE, ZDA JE KNIHA VÁZANÁ, NEBO BROŽOVANÁ?

Potisknout papír pomocí nejmodernějších tiskových strojů je pouze jeden z úkolů každé tiskárny.…

více ›

MANUÁL ZÁKAZNÍKA

taháky, prepress

MANUÁL ZÁKAZNÍKA

Potřebujete se zeptat na něco ohledně tisku nebo vysvětlit odborný polygrafický termín, který zde…

více ›

LOGIK, S.R.O.

Společnost LOGIK patří mezi největší tiskárenské komplexy na území České republiky s rozsáhlými možnostmi v oblasti publikací a vizuální komunikace. Mezi prvními tiskárnami v České republice jsme prokázali shodu zavedeného integrovaného systému s nově vydanými normami ČSN EN ISO 9001:2016 a ČSN EN ISO 14001:2016. Platnost těchto osvědčení se týká nejen obecných polygrafických procesů, ale i nákupu a prodeje, vývoje a konstrukce obalů a stojanů, kompletních grafických služeb, přípravy dat a kalibrace CTP. Zodpovědný přístup k životnímu prostředí dokládají certifikáty FSC a PEFC.

TOP