obaly

OBALY S VYŠŠÍ PŘIDANOU HODNOTOU JSOU IN

Renomovaná výzkumná agentura Smithers Pira vydala svou tradiční zprávu o stavu polygrafického průmyslu, tentokrát s výhledem do roku 2020.

Zpráva s názvem The Future of Global Printing to 2020 si všímá především příležitostí v obalovém průmyslu a digitálním tisku. Právě tyto aktivity s vyšší přidanou hodnotou stojí za předpokládaným celosvětovým růstem polygrafie o dvě procenta ročně.

Celosvětový objem produkce tisku byl v roce 2015 přibližně 870 mld. USD (po odečtení inflace 824 mld. USD) proti 806 mld. USD v roce 2014. Pro zajímavost, celkový objem tiskové výroby se od roku 2010 propadl z ekvivalentu 50,5 bilionu stránek A4 na současných 49 bilionu stránek A4. Takže se tiskne co do plochy méně, ale za více peněz. Podle spoluautora zprávy Seana Smythe se výrobkový mix mění právě směrem k produktům s vyšší přidanou hodnotou, zejména obalům.

Naopak klesá objem a hodnota tisku publikací, jelikož jejich místo postupně přebírají online média. I z toho důvodu klesá poptávka po papíru a barvách. Nicméně to je podle zprávy dané nejen klesajícím objemem, ale také vyšší automatizací tiskových technologií a z toho plynoucí menší odpadovostí (větší efektivitou). Daří se digitálnímu tisku, hlavně zakázkovému a etiketovému.

Asi není problém odhadnout, která země se stala v průběhu roku 2015 největším polygrafickým trhem světa. Čína, která předehnala USA co do objemu, však kvůli jiné struktuře zakázek prohrává v hodnotě tisku. Celkově poptávka po tisku stoupá u nás ve východní Evropě, Africe, na Středním východě a v Latinské Americe, ve zbytku světa včetně západní Evropy pak poptávka spíše klesá.

Co z toho všeho plyne pro společnost LOGIK? Ukazuje se, že sázka na kvalitní výrobu obalů a také nákup digitálního stroje Durst jsou v souladu s aktuálními trendy.


Napište nám:

print@log.cz

Volejte nám:

+420 270 004 398


KRABIČKY JAKO EMENTÁL

krabičky

KRABIČKY JAKO EMENTÁL

LOGIK vyrábí sběrné obaly pro ekologický projekt ECOCHEESE. Unikátní krabičky pro zpětný odběr…

více ›

JE TO KRABIČKA, NEBO KABELKA?

dárkové balení

JE TO KRABIČKA, NEBO KABELKA?

aneb blogerky dostaly originální dárek… Dárková balení svých produktů využívají výrobci nejen v…

více ›

JAK ZABALIT VÁNOCE?

dárkové balení, design

JAK ZABALIT VÁNOCE?

Zvažujete pro letošní Vánoce speciální vánoční balení vašich produktů? Nevíte, zda použít příbal…

více ›

24 DÁRKŮ NIVEA

adventní kalendář, konstrukce

24 DÁRKŮ NIVEA

Klient: Beiersdorf Po úspěšném pilotním projektu adventního kalendáře NIVEA v loňském roce se…

více ›

Poznáte, že potřebujete redesign produktového obalu?

krabičky a obaly, design

Poznáte, že potřebujete redesign produktového obalu?

Obalový design je dnes stejně důležitý jako produkt. Jak ale poznáte, že se váš produkt bude lépe…

více ›

LOGIK, S.R.O.

Společnost LOGIK patří mezi největší tiskárenské komplexy na území České republiky s rozsáhlými možnostmi v oblasti publikací a vizuální komunikace. Mezi prvními tiskárnami v České republice jsme prokázali shodu zavedeného integrovaného systému s nově vydanými normami ČSN EN ISO 9001:2016 a ČSN EN ISO 14001:2016. Platnost těchto osvědčení se týká nejen obecných polygrafických procesů, ale i nákupu a prodeje, vývoje a konstrukce obalů a stojanů, kompletních grafických služeb, přípravy dat a kalibrace CTP. Zodpovědný přístup k životnímu prostředí dokládají certifikáty FSC a PEFC.

TOP