BUDOVÁNÍ HRAVÉ A VESELÉ ZNAČKY

case study, napsali o nás

BUDOVÁNÍ HRAVÉ A VESELÉ ZNAČKY

Klient: Perfetti Van Melle

Cílem aktivace značky Chupa Chups bylo kreativním způsobem oslovit cílovou skupinu tak, aby vybudovala pověst hravé veselé značky se vztahem k hudbě pro mladé. Z toho důvodu se značka spojila s hudebními hvězdami, v ČR je hlavním tahákem Ben Cristovao, na Slovensku rapper Majk Spirit. Hlavní cenou pak byl v obou zemích koncert pro celou školu.

Na žáky základních a středních škol denně cílí množství reklam…

Respektive na jejich rodiče. Jedná se o segment, kde o úspěchu či neúspěchu rozhodují zdánlivé maličkosti – jaký máte telefon, jaké hry hrajete nebo jakou sladkost máte nejraději. I proto není lehkým úkolem se v záplavě produktů cílících na teenagery prosadit. Účinnou cestou je přijít s netradiční reklamní kampaní, která cílovou skupinu vtáhne do dění. A tak jsme přišli s atraktivním řešením. Pro studenty, školy i zadavatele.

Zájmem zadavatele bylo, aby aktivační kampaň proběhla v souladu se školským zákonem, který vyžaduje, aby reklama byla v souladu s cíli a obsahem vzdělávání. Podpora kreativity třídních kolektivů i jednotlivců na školách tuto definici jednoznačně splňuje.

Účastníci tak získali námět na výtvarný projekt s využitím obalů od produktů Chupa Chups. Koordinátory byli sami třídní učitelé a s akcí souhlasili i samotní ředitelé škol tak, aby byly splněny všechny náležitosti školského zákona a zákona o reklamě.

Soutěž navíc byla naplánována v době, kdy v ČR vrcholí boj za omezení propagace a prodeje některých pochutin ve školách. Proto nebylo snadné přesvědčit učitele, že zapojit se do soutěže je vhodné a přínos z pohledu žáků a studentů bude mít pozitivní vliv na jejich oblíbenost. Učitel jako koordinátor třídy je totiž tím, kdo svůj kolektiv dotáhne k vysněnému koncertu, nové tělocvičně a atraktivnímu třídnímu výletu.

Kreativní mechanika

Některé typy soutěžních mechanik se do školního prostředí nehodí. To je případ třeba výkonnostní soutěže, která spočívá v ocenění toho, kdo za určité období zkonzumuje nejvíc. Ideálním nástrojem pro prezentaci značek ve školách je naopak kreativní mechanika, která v cílové skupině podporuje touhu po vytvoření něčeho hodnotného.

V případě Chupa Chups byl vybrán jednoduchý, ale o to účinnější model. Třídní kolektivy pod vedením svých učitelů dostaly za úkol vyrobit z obalů produktů Chupa Chups plakát s hudební tematikou (ČR), respektive obal nového CD Majka Spirita (SR).

Boj o hvězdy

Přestože obě národní hvězdy byly hlavním poutákem soutěže s Chupa Chups, nebyl jejich koncert jedinou součástí hlavní ceny. Další cenou pro vítěznou třídu byl finanční příspěvek 80 000 Kč na rekonstrukci tělocvičny či její vybavení. A vítězná třída si také zajela na cool výlet za 40 000 Kč. Třídy na 2. a 3. místě pak vyrazily na výlet za 15 000 Kč.

Exekuce

Kromě samotné soutěže jsme ve společnosti LOGIK navrhovali i provedení celé kampaně. Nejprve bylo potřeba získat na svou stranu ředitele škol. Ti obdrželi informační dopis s vysvětlením mechaniky a cílů soutěže spolu s popisem konkrétních benefitů pro zúčastněné školy. Současně jim byly zaslány i letáky pro studenty.

Na Slovensku proběhla ve spolupráci se společností spravující reklamní nosiče na základních a středních školách i plakátová kampaň s cílem zapojit do soutěže co největší počet tříd. Jak ukazují výsledky, zvolené komunikační kanály spolu s atraktivní mechanikou zaznamenaly obrovský úspěch a potvrdily erudici naší společnosti při návrhu komunikačních kampaní.

A výsledek?

Sázka na hvězdy, na další atraktivní ceny, kreativní mechaniku a zapojení kolektivního ducha zabrala, a to jak v České republice, tak na Slovensku. Sbírání obalů a jejich přetvoření v dokonalá díla se stalo na měsíc zábavou hned tisícovky škol v obou zemích. Porota měla obzvlášť těžkou práci při výběru těch nejlepších, oceněných děl. Vždyť mezi sebou soutěžily první třídy ZŠ i poslední ročníky SŠ. A kvalita na obou koncích věkového spektra byla fantastická. 

„Soutěž, kterou jsme se rozhodli absolvovat v měsíci dubnu, byla od společnosti Chupa Chups. S nápadem přišli žáci z několika tříd, ale 8. A se pustila do realizace. Z televize a internetových stránek zjistili pravidla soutěže: poslat plakát s hudební tematikou vyrobený z obalů Chupa Chups. Nejprve vyhlásili sbírku obalů od výrobků Chupa Chups. To znamená, že své akci udělali reklamu ve školním rozhlase, na Facebooku, umístili sběrnou krabici a poutací plakáty ve vestibulu školy a zapojili tak do sběru všechny žáky školy. V okamžiku, kdy bylo jasné, že materiálu k výrobě soutěžního plakátu bude dost, přistoupili k návrhu. Bylo jasné, že plakát nebudou vyrábět všichni, a proto se domluvili 4 žáci – autoři ze třídy: Sára Sikorová, Miroslava Urbánková, Aneta Fedičová a Dominik Džurina.

Ve výtvarné výchově zpracovali návrh a poté začal koloběh vstávání na sedmou hodinu a zůstávání i po vyučování, aby stihli své dílo včas dodělat. Dva týdny práce mohli sledovat i spolužáci z jiných tříd a fandit jim. Během celé práce jsme fotili a natáčeli a Mirka Urbánková pak vyvěsila na internetu, jak se tvořilo. Součástí celého videa je i poděkování všem, kteří pomáhali se sběrem materiálu. 

Na soutěži oceňuji, že žáky vedla k medializaci toho, co dělají, ke komunikaci navzájem i s učiteli, k nápaditosti, vytrvalosti, spolupráci i obětavosti.

Za aktivní tým z 8. A fandící třídní učitelka Mgr. Lenka Pastirčáková“ 

Zdroj: Orlovské noviny, 12. 5. 2015

Napište nám:

print@log.cz

Volejte nám:

+420 270 004 398


JAK JE DŮLEŽITÉ MÍTI SOUTĚŽE

case study, agentura

JAK JE DŮLEŽITÉ MÍTI SOUTĚŽE

Význam spotřebitelských soutěží si ve společnosti LOGIK naplno uvědomujeme. Jsme schopni…

více ›

VÁNOCE V BALENÍ NIVEY

case study

VÁNOCE V BALENÍ NIVEY

Klient: Beiersdorf, spol. s r. o. Pro značku Nivea jsme vyvinuli, graficky zpracovali a…

více ›

DĚLÁME OBALY, KTERÉ FUNGUJÍ JAKO DIRECT MAIL

case study

DĚLÁME OBALY, KTERÉ FUNGUJÍ JAKO DIRECT MAIL

Ohlédnutí za rokem 2016  Chceme, aby naše komunikace se zákazníky dokonale prezentovala…

více ›

… VÁNOCE JSOU TADY!

case study

… VÁNOCE JSOU TADY!

Klient: Perfetti Van Melle Adventní kalendáře jsou úspěšným prodejním artiklem všech značek…

více ›

WATCH.INK – VIRTUÁLNÍ REALITA LOGIKu

case study

WATCH.INK – VIRTUÁLNÍ REALITA LOGIKu

Na konci roku 2016 jsme navrhli a vyrobili netradiční platformu osobní zábavy, která byla také…

více ›

NA ZAČÁTKU BYL RUM…

case study

NA ZAČÁTKU BYL RUM…

„Než začnete jednat, naslouchejte. Předtím, než zareagujte, přemýšlejte.Než začnete utrácet,…

více ›

VÝVOJ A BUDOVÁNÍ OBCHODNÍ ZNAČKY

case study, napsali o nás

VÝVOJ A BUDOVÁNÍ OBCHODNÍ ZNAČKY

Úkol zněl jasně: navrhnout a vyvinout novou ambiciózní značku, která bude nabízet vlastní kolekce…

více ›

LOGIK, S.R.O.

Společnost LOGIK patří mezi největší tiskárenské komplexy na území České republiky s rozsáhlými možnostmi v oblasti publikací a vizuální komunikace. Mezi prvními tiskárnami v České republice jsme prokázali shodu zavedeného integrovaného systému s nově vydanými normami ČSN EN ISO 9001:2016 a ČSN EN ISO 14001:2016. Platnost těchto osvědčení se týká nejen obecných polygrafických procesů, ale i nákupu a prodeje, vývoje a konstrukce obalů a stojanů, kompletních grafických služeb, přípravy dat a kalibrace CTP. Zodpovědný přístup k životnímu prostředí dokládají certifikáty FSC a PEFC.

TOP