… VÁNOCE JSOU TADY!

case study

… VÁNOCE JSOU TADY!

Klient: Perfetti Van Melle

Adventní kalendáře jsou úspěšným prodejním artiklem všech značek sladkostí, od čokolády až po bonbony, a dalších pochutin. Kromě toho jsou také marketingovým nástrojem, který zákazníka provází celé předvánoční období. Právě z těchto důvodů je potřeba, aby adventní kalendář v záplavě konkurenčních zaujal a zákazník, ať už dětský, nebo dospělý, si vybral ten jediný správný. Zadání od klienta tak bylo jasné: přesně takový adventní kalendář připravit.

Od návrhů na pulty

Úkolem společnosti LOGIK bylo připravit adventní kalendář od prvotního konceptu až po naplnění produkty značky Chupa Chups. Jednotlivé kroky na sebe navazovaly a byly řešeny v kooperaci se zadavatelem, aby byl výsledek opravdu perfektní. Samozřejmě s ohledem na to, že produkt musel být včas u obchodníků.

Přáním klienta bylo vytvoření takového adventního kalendáře, který na předvánočním trhu zaujme především dětské zákazníky a jejich rodiče. Důraz byl proto kladen nejen na dostatečně atraktivní grafiku s využitím vánoční stylizace produktů Chupa Chups, ale také precizní provedení.

Grafické návrhy

Společnost LOGIK disponuje grafickým studiem s dostatečnou lidskou kapacitou zkušených pracovníků. Díky tomu jsme mohli na základě zadání klienta připravit tři odlišné kreativní koncepty a předložit je klientovi, aby si zvolil směr, kterým se další cesta bude ubírat. Cílem bylo samozřejmě skloubit typické poznávací prvky značky Chupa Chups s vánočními motivy do jednoho funkčního a atraktivního celku.

Funkční obal 

Specifikem adventního kalendáře je potřeba umístit do něj produkty tak, aby naplno vynikla jeho hlavní funkce – postupné otevírání okének s překvapením. To si vyžaduje skloubit zdánlivě protichůdné věci – oslovení zákazníka a cenovou optimalizaci. U produktů značky Chupa Chups je navíc ještě celá záležitost chutnější o fakt, že každý z produktů má jiné rozměry a tvar, což se na designu projevilo nutností navrhnout různě velká okénka a jejich efektivní poskládání.

Unikátní blistr 

Samotný blistr, ve kterém jsou produkty uloženy, je unikátním projektem. V případě běžných adventních kalendářů jsou produkty často podobné. To však v tomto případě neplatí. V portfoliu značky Chupa Chups jsou nejen klasická lízátka a známé „píšťalky“ Melody, ale i další cukrovinky s různými rozměry. V podstatě každé pole blistru je tak unikátní – má nejen odlišné plošné rozměry, ale i hloubku.

Texty nejen vánoční 

Ke službám reklamní a marketingové agentury společnosti LOGIK patří i zpracování textů, a to jak reklamních, tak v tomto případě i těch, které od potravinových výrobků vyžaduje legislativa. Pro adventní kalendář Chupa Chups se jednalo o tři sady textů – pro zákazníky v České republice, na Slovensku a ve Slovinsku. Texty bylo potřeba zpracovat zvlášť pro každý z devíti produktů, které se v kalendáři nacházejí.

Ukázat prodejcům

Dalším krokem byl úkol merchandiserů přesvědčit prodejce, aby kalendáře Chupa Chups vystavili v prodejnách. K tomuto účelu byly v malém nákladu připraveny makety v životní velikosti i s produkty, které zástupcům značky sloužily k prezentaci přímo obchodníkům. Výroba maket byla nastavena tak, aby se finální produkt od makety nelišil i přes odlišnou metodu tisku. Pečlivá příprava dat byla v tomto bodě rozhodující, aby byly výsledky perfektní a zástupcům zadavatele jsme jejich práci skutečně zjednodušili.

Jdeme do výroby

A pak se konečně rozjela výroba. Tisk, výsek, lepení krabic, plnění produkty a balení. To vše pro více než 10 000 kusů vánočního kalendáře. Na dokončení takto komplikovaného projektu se podílelo celé výrobní zázemí tiskárny LOGIK, které patří mezi největší ve střední Evropě.

Distribuce

Jedním z klíčových požadavků zadavatele bylo, aby se kalendáře dostaly do centrálního skladu ve chvíli, kdy je bude potřebovat rozvézt do jednotlivých prodejen. Metoda zásobování just in time kromě toho, že šetří náklady, je u FMCG zboží prakticky nezbytná. Díky logistickým možnostem, kterými společnost LOGIK disponuje, nebyl problém vyjít klientovi vstříc v naplnění jeho potřeb.

„Adventní kalendáře Chupa Chups jsou pro nás důležitým prodejním artiklem v předvánočním období. Jsou pěkným dárkem, pomáhají budovat emotivní vztah ke značce a hlavně slouží dětem jako připomínka nejkrásnějšího období roku. Jejich přípravu jsme proto svěřili společnosti LOGIK, která ke službám tiskárny přidává i erudici marketingové agentury, designérského studia a konstrukčního oddělení.“ 

Katarína Fiantoková, regional brand manager ČR/SR, Perfetti Van Melle


Napište nám:

print@log.cz

Volejte nám:

+420 270 004 398


JAK JE DŮLEŽITÉ MÍTI SOUTĚŽE

case study, agentura

JAK JE DŮLEŽITÉ MÍTI SOUTĚŽE

Význam spotřebitelských soutěží si ve společnosti LOGIK naplno uvědomujeme. Jsme schopni…

více ›

VÁNOCE V BALENÍ NIVEY

case study

VÁNOCE V BALENÍ NIVEY

Klient: Beiersdorf, spol. s r. o. Pro značku Nivea jsme vyvinuli, graficky zpracovali a…

více ›

DĚLÁME OBALY, KTERÉ FUNGUJÍ JAKO DIRECT MAIL

case study

DĚLÁME OBALY, KTERÉ FUNGUJÍ JAKO DIRECT MAIL

Ohlédnutí za rokem 2016  Chceme, aby naše komunikace se zákazníky dokonale prezentovala…

více ›

WATCH.INK – VIRTUÁLNÍ REALITA LOGIKu

case study

WATCH.INK – VIRTUÁLNÍ REALITA LOGIKu

Na konci roku 2016 jsme navrhli a vyrobili netradiční platformu osobní zábavy, která byla také…

více ›

NA ZAČÁTKU BYL RUM…

case study

NA ZAČÁTKU BYL RUM…

„Než začnete jednat, naslouchejte. Předtím, než zareagujte, přemýšlejte.Než začnete utrácet,…

více ›

BUDOVÁNÍ HRAVÉ A VESELÉ ZNAČKY

case study, napsali o nás

BUDOVÁNÍ HRAVÉ A VESELÉ ZNAČKY

Klient: Perfetti Van Melle Cílem aktivace značky Chupa Chups bylo kreativním způsobem oslovit…

více ›

VÝVOJ A BUDOVÁNÍ OBCHODNÍ ZNAČKY

case study, napsali o nás

VÝVOJ A BUDOVÁNÍ OBCHODNÍ ZNAČKY

Úkol zněl jasně: navrhnout a vyvinout novou ambiciózní značku, která bude nabízet vlastní kolekce…

více ›

LOGIK, S.R.O.

Společnost LOGIK patří mezi největší tiskárenské komplexy na území České republiky s rozsáhlými možnostmi v oblasti publikací a vizuální komunikace. Mezi prvními tiskárnami v České republice jsme prokázali shodu zavedeného integrovaného systému s nově vydanými normami ČSN EN ISO 9001:2016 a ČSN EN ISO 14001:2016. Platnost těchto osvědčení se týká nejen obecných polygrafických procesů, ale i nákupu a prodeje, vývoje a konstrukce obalů a stojanů, kompletních grafických služeb, přípravy dat a kalibrace CTP. Zodpovědný přístup k životnímu prostředí dokládají certifikáty FSC a PEFC.

TOP